Menu
Way Brian (*12.09.1923 - †23.02.2006)
Rozvoj osobnosti dramatickou improvizací
Na rozvoj osobnosti má vliv rozvoj intuice, kterou je nutno cvičit pravidelně stejně jako ostatní prvky. Děti ji získají tím, že jim řekneme, co by měly dělat, ale neřekneme jak. Musí to pojmou podle svého. Tím se učí také obrazotvornosti. Ze začátku je dobré, když si své úkoly připravují ve skupince dvou až sedmi lidí. Měly by se na daný úkol soustředit.
Důležité je cvičení všech smyslů. Sluch je možné cvičit tím, že se dítě zaměří na zvuky, které jej obklopují a postupně se je bude snažit oddělit. Dalším možným cvičením je například to, že děti zavřou oči, učitel něco udělá (třeba zavře okno, projde se po místnosti) a děti poznávají dané zvuky. Také lze děti spárovat, jeden člen by si něco četl, druhý na něj mluvil a ten první se musí soustředit jen na čtení. Druhým smyslem je zrak. Ten je možno zlepšovat například tím, že dětem ukážeme věci na stole, pak zavřou oči, já něco změním a ony budou rozpoznávat právě ty změny. Dalším cvičením na zrak je to, že někdo ukáže sérii pohybů a druhý to zopakuje. Hmat lze cvičit poznáváním věcí se zavřenýma očima. Dotekem pak můžeme poznávat vlastnosti daného předmětu, například z jakého materiálu je vyroben nebo jestli je měkký či tvrdý.
Co je také nutno cvičit, je obrazotvornost. To můžeme dělat třeba tím, že budeme vyprávět příběh a děti ho budou doplňovat zvuky či budou samy dotvářet jeho závěr. Dále má na rozvoj osobnosti vliv umět správně relaxovat, umět se uvolnit a překonat napětí. Dalším důležitým prvkem je koordinace těla, mysli, srdce a ducha, kterou můžeme dosáhnout skrz hudbu a tanec. Nesmíme zapomínat ani na rozvíjení a obohacování faktorů, které už existují - například řeč: nesmíme se bát říci svůj názor. Je třeba překonat strach z neúspěchu.
Zdroj: Malenicka, 03.05.2008
Související odkazy
Diskuse k výpisku
Brian Way - Rozvoj osobnosti dramatickou improvizací
Aktuální pořadí soutěže
- Grully (1,5)
- vedralova.k (0,5)
Štítky
Melville žijí mezi námi římského mach pacient palačinky popis Trojánská kronika jak se žilo I.Olbracht Kočičí gen Blázen měla jsem štěstí teta kateřina dmon kostým zneužívání Brouk pytlík seznamování počítačové hry práva zvířat Hrbáč kámo po modrém blankytu arabeska Já a ranní vstávání Potměchuť rozbor kytice sarah Životni prostředí věta zvolací
Doporučujeme
Server info
Počítadlo: 714 423 752
Odezva: 0.04 s
Vykonaných SQL dotazů: 6
Návštěvnost: TOPlist.cz - školství › Český-jazyk.cz
© 2003-2024 Český-jazyk.cz - program a správa obsahu: Ing. Tomáš Souček, design: Aria-studio.cz Autoři stránek Český-jazyk.cz nezodpovídají za správnost obsahu zde uveřejněných materiálů! Práva na jednotlivé příspěvky vlastní provozovatel serveru Český-jazyk.cz! Publikování nebo další veřejné šíření obsahu serveru Český-jazyk.cz je bez písemného souhlasu provozovatele výslovně zakázáno! Užití výhradně jen pro osobní účely je možné.
Mapy webu Čtenářský deník - Životopisy - Čítanka - Spisovatelé Důležité informace Podmínky používání - Vyloučení odpovědnosti - Nastavení soukromí