Menu
Jak na mě působí reklama
Je možné, abychom se v dnešní době nesetkali s reklamou a kdy už, abychom jí nepodlehli?
Já každé ráno vstanu a jdu do koupelny si umýt obličej a zuby kartáčkem, který navíc i čistí jazyk. Musela jsem ho přece vyzkoušet, jestli náhodou v reklamě na zubní kartáčky nelžou. Doufám, že budu mít chrup tak zářivě bílý jako ta paní v reklamě.
Zase jsem zapomněla, kdy mi jedou autobusy, a tak si zapínám počítač a hledám spoj, ale místo toho mi naskočí nechtěné okno s reklamou. Stačí zastavit myší tři kmitající se políčka... Budou-li všechna stejná, vyhrávám auto Ford Fiesta. Ze zvědavosti to zkouším, proč by ne, že? Podařilo se. Odměnou jsou mi další 3 okna, ale auto nikde. Mrzutě se vzdávám své představy řídit novějšího Forda v podstatě zadarmo a utíkám na autobus. Z okna vidím velký billboard s reklamou na zdravou snídani s BeBe Dobré ráno, a protože jsem ještě nesnídala, dostávám chuť. Na první zastávce vystupuji a vcházím do nejbližšího obchodu s potravinami. Zase mám štěstí, můžu si koupit 4 oplatky za cenu 3! Ještě ušetřím, a s úsměvem na tváři, že maminka bude mít radost, že moc neutrácím, vhazuji do košíku rovnou 2 balení. K tomu přihazuji jogurtový nápoj se sloganem: Můj plán. Zašlu-li 30 víček, dostanu atraktivní termotašku zdarma. Už mi jich chybí jenom 10. Při cestě na nádraží si nemůžu nevšimnou barevné reklamy na protějším domě, která mě láká na Sýrovou sezónu, a protože já sýry můžu, kupuji si sýrový hamburger v sýrové bulce a s kolovým nápojem k tomu. Musím přece vyzkoušet nové menu, a přitom ušetřit 10 korun. Při pomyšlení na maminku platím s úsměvem na tváři, jak dokážu vynaložit s penězi. Po cestě mě zastaví pán oblečen v růžovém a ptá se, u jakého jsem operátora. Dává mi pár otázek, a zjišťuje, jestli bych se nechtěla stát jejich zákazníkem a všechny moje odpovědi si zapisuje do kapesního počítače z poslední reklamy. Nakonec dostávám novou SIM kartu, kterou můžu používat měsíc zdarma. Po pár minutách si všímám drobného písma s poznámkou, že měsíc zdarma platí pouze v případě, že se stanu jejich tarifní zákaznicí. Ledová čokoláda, kterou jsem dostala zadarmo, mi hořkne na jazyku. Mé oči však přitahuje nový plakát. Při koupení riflí obdržím tričko zdarma. 'Proč ne,' řeknu si a vcházím do přeplněného obchodu. Zase mám štěstí, rifle mi sluší, a tak jdu k pokladně. Tričko velikosti XXL snad bude dobré mému tatínkovi. Po cestě mě jedna paní nabízí čokoládové sušenky z biofarmy ze samých zdravých potravin. Platím drobnými mincemi. Při cestováním v hromadném dopravním prostředku, drnkajíc se po hrbatém asfaltu, mi začíná být poněkud nevolno. Vzpomínám si na reklamu z rádia. Vystupuji a spěchám do lékárny pro lék, který zapíjím vodou z hor. Najednou mi dochází, že mi došel šampon. Bez váhání vbíhám do drogerie a odnáším si jej, musím přece o sebe pečovat. Při cestě domů poslouchám hudbu na odreagovaní...a co nehrají, Reklamu na ticho od skupiny Team.
Ze schránky vybírám ještě pár letáků, které čekají, až si je někdo přečte a přicházím domů. Doma na stole leží fenomenální čokoláda, bohužel už z poloviny snědená. Místo ní si dávám pro svěží dech TicTac jen se 2 kaloriemi, které si na večer můžu dovolit. A kdybych náhodou přibrala, koupím si eliptický rotoped, ke kterému obdržím DVD zdarma s videem, jak přístroj používat a jak na něm cvičit.
S hlavou plnou nezvaných reklam uléhám do postele. Přemýšlím, co si všechno zítra koupím a jak nejlépe ušetřím.
Tak vidíte, v dnešní době už je nemožné, abychom se nesetkali s reklamou. Ale jak pak máme rozeznat kvalitu od kvantity? Jak se vyjímá bohatá reklama na Kinder Maxi King vedle reklamy na Pomozte dětem? Co si vyberete? Lahodnou tyčinku a budete myslet jenom sami na sebe anebo obětujete 10 korun pro nemocné děti, kterým přispějete na lepší život? Dopřejete si z televize příjemnou dovolenou strávenou v Egyptě za pouhých 20000 korun, nebo pošlete peníze na Adopci na dálku? Pojedete si zatočit kolem štěstí nebo podpoříte charitativní společnost na pomoc obětem války v Gruzii?
Reklama je jako laciná návnada na rybářském prutu a my jsme rybičky, které se na ni lehce chytí.
Každý má ale stejnou možnost - NEPODLEHNOUT!
Zdroj: Daniela, 10.03.2009
Diskuse ke slohové práci
Jak na mě působí reklama
Aktuální pořadí soutěže
- Jana Lotus (1,5)
- Grully (1,5)
Štítky
Torquato Tasso no longer human píseň o domově Životní úspěch fialový poustevník Propast smrti charlie slepí Fotbalový fanoušek epopej Rodinné sídlo modrá chryzantéma Český sen Dik ivův román Blaník samuel beckett troilus za 20 let Hospodine, pomiluj sedmá vež J.S.Machar The maze runner parkování Šlechtické hnízdo epos beowulf dříví ministr POZVÁNKA kapr obecný
Doporučujeme
Server info
Počítadlo: 707 932 866
Odezva: 0.02 s
Vykonaných SQL dotazů: 3
Návštěvnost: TOPlist.cz - školství › Český-jazyk.cz
© 2003-2024 Český-jazyk.cz - program a správa obsahu: Ing. Tomáš Souček, design: Aria-studio.cz Autoři stránek Český-jazyk.cz nezodpovídají za správnost obsahu zde uveřejněných materiálů! Práva na jednotlivé příspěvky vlastní provozovatel serveru Český-jazyk.cz! Publikování nebo další veřejné šíření obsahu serveru Český-jazyk.cz je bez písemného souhlasu provozovatele výslovně zakázáno! Užití výhradně jen pro osobní účely je možné.
Mapy webu Čtenářský deník - Životopisy - Čítanka - Spisovatelé Důležité informace Podmínky používání - Vyloučení odpovědnosti - Nastavení soukromí