ČESKÝ JAZYK Literatura aneb studentský underground - čtenářský deník, životopisy, čítanka, slohové práce, slovníček pojmů - www.cesky-jazyk.czwww.cjl.cz | www.literka.cz Publikování nebo další veřejné šíření obsahu serveru Český-jazyk.cz je bez písemného souhlasu provozovatele výslovně zakázáno! Užití výhradně jen pro osobní účely je možné.



Menu

   
­­­­
Hodnocení práce slohovky

Aktuální známka: 2.14
Hodnoceno: 37x Prosím, ohodnoť práci

Reklama všude, kam se podívám

Každý produkt potřebuje reklamu, v dobách dobrých i těch zlých. Aby reklama mohla fungovat, musí být vidět. A musí být vidět ve správném světle a na správném místě. Proto nás obklopuje tolik billboardů, nabídkových letáků a mnoho dalších reklamních "vychytávek". Reklama není nic jiného než jeden z mnoha druhů boje mezi jednotlivými firmami nebo řetězci supermarketů. Čím zajímavější reklama, tím více potenciálních zákazníků, čím více zákazníků, tím více peněz. A čím více peněz, tím větší sláva... A větší sláva znamená vítězství!

Kamkoli přijdeme, kamkoli se podíváme, všude na nás kouká REKLAMA. Chceme-li se najíst, na stolech v restauracích stojí mnoho různě tvarovaných poutačů na rozličné nápoje, které si můžete v daném podniku objednat. Budeme-li se chtít přepravit městskou hromadnou dopravou z jednoho místa na druhé, opět budeme vystaveni přívalu reklamy, která nás tentokrát upoutá už před nástupem do autobusu, jelikož autobus se v dnešní době stal rovněž jakýmsi pojízdným billboardem. Tím to však v městské hromadné dopravě nekončí. Při samotném nástupu do dopravního prostředku vás reklama chytne doslova sama za ruku, jelikož reklamní agentura umísťuje svou reklamu i na madla. Vždyť za madlo se chytne tolik lidí... A právě toho se dnes snaží reklamní agentury dokonale využít. Příkladem může být reklama se skvěle vystihujícím názvem "Nikdy nevíte, kdo se chytne...", varující na výskyt žloutenky a dalších infekčních chorob. Když pak celí vyklepaní spěcháte k doktorovi na odběr krve, abyste se ujistili, že jste v MHD opravdu nic nechytli, sednete si do čekárny a čekáte, až sestra svým líbezným hláskem zavolá "Další!", objeví se REKLAMA opět. Tentokrát v podobě plakátů, kterými je polepená celá čekárna. V lepších čekárnách vás pro jistotu zaplaví reklama ještě z televize. Jelikož se nacházíte ve zdravotnickém zařízení, bylo by hloupé, aby tam propagovali něco jiného než zdravotnické potřeby, čajíčky, mastičky a všelijaké jiné "účinné" léky. Když už se dostanete domů, najedení a přesvědčení o tom, že jste zcela zdravotně v pořádku, čekali byste, že jste konečně unikli všem těm reklamám. Jakmile se však obeznámíte s tím, co bylo ve vaší poštovní schránce, je vám jasné, že jste reklamě přeci jen neutekli. Reklamní letáky upozorňující na slevy v Tescu nebo reklamy konkurenčních obchodů jsou toho jasným důkazem. Ale pozor! Pokud snad doufáte, že to dnes bylo naposledy, co jste se s reklamou setkali, velice se mýlíte. Po usednutí do vašeho milovaného křesla se šálkem kávy celí natěšení zapnete svou televizi... A REKLAMA! Raději se proto odeberete do své postele a doufáte, že reklama se vám jednou nedostane i do snů.

Chcete mi snad stále tvrdit, že reklama není všude, kam se podívám?

Vytisknout (Ctrl+P) Stáhnout v PDF

Zdroj: ,

­­­­

Diskuse ke slohové práci
Reklama všude, kam se podívám







Mapy webu Čtenářský deník - Životopisy - Čítanka - Spisovatelé Důležité informace Podmínky používání - Vyloučení odpovědnosti - Nastavení soukromí


Ověřovací kód Opište kód z obrázku (jiný kód ↑)