Menu
Co by bylo možné zlepšit na naší škole?
Co bychom mohli zlepšit na naší škole, kdyby nám dal někdo příležitost? Abych pravdu řekla, tuto otázku si v poslední době kladu celkem často, když procházím po prázdných školních chodbách a strohých učebnách. Ale nejen to mi leží na srdci...
Nebudu mluvit o technickém zázemí školy, myslím si, že vybavení většiny učeben i školních dílen je vhodné a dostačující pro kvalitní výuku. Já osobně bych se zaměřila spíše na estetický dojem a psychologii výuky.
Co se týče estetiky, prohlédněte si školní chodbu či učebnu teoretické výuky a zastavte se během hektického dne. Zamyslete se a zeptejte se sami sebe: Cítím se tu dobře? Většina lidí si odpoví ne. A proč ne? Protože jsou prostory kolem nich zastaralé, strohé, monotónní a působí neosobně? Ano, i tak by se to dalo vyjádřit. A upřímně, jste v pohodě, uvolnění a soustředění někde, kde se necítíte dobře?
Z určité části je zrovna naše škola umělecká, a mladí lidé jsou celkově kreativní. Proč jim tedy nenabídnout, aby si školní prostory sami zvelebili. Obrazy, nástěnky, svěží a energické barvy na stěnách, nábytek, který přidá místo k odpočinku a relaxaci během přestávek. Proč ne?
A nyní k psychologii výuky.
V naší škole se všichni řídí zažitými pravidly, tohle můžeš, tohle nesmíš a tohle musíš! A platí to jak pro žáky, tak i učitele. Zní vám to stejně nudně jako mně? Je to až svazující. Kde je motivace, zábava a kde odměna?
Myslím si, že by měli učitelé více motivovat žáky ke studiu. Motivovat je tak, aby měli zájem být lepší, mít znalosti a probudit v nich cílevědomost. Aby si říkali: Chci se naučit co nejvíc, protože chci být dobrý. A poté je odměnit pochvalou, a nikoli známkou. Honění za známkami je podle mého názoru zastaralé, nudné a stresující.
- Uč se, jinak dostaneš pětku.
- Uč se, abys měl co nabídnout svému budoucímu zaměstnavateli nebo svým zaměstnancům. Čím lepší budeš, tím lepší nabídku můžeš dostat.
Co vám zní lépe?
A proč za tohle všechno učitelům nedopřát více odpočinku a regenerace? Za to, že vzdělávají a vychovávají budoucí generace.
Kdyby systém naší školy fungoval podle jednoduché pyramidy tak, aby vedení motivovalo učitele a učitelé aby motivovali žáky, kteří jsou v podstatě základem všeho dění a výsledků, myslím, že celkové soužití by bylo lepší a mnohem přínosnější.
Zdroj: pajdinka, 16.03.2015
Diskuse ke slohové práci
Co by bylo možné zlepšit na naší škole?
Aktuální pořadí soutěže
- Grully (3,5)
- Jana Lotus (2,5)
Štítky
stará dáma vaří jed zahraničí U rybníka výlety nepřátelé SELEKCE sawyer autíčko Swannova láska Tak jsem tady Byl jednou jeden fantina galapágy hrad smrti až umřu J. Hašek moje koníčky prvorozený Vajíčka hřebec Vodní Jozef Jaroslav Hilbert Gogo červený drak Sněženky a machři Držkou na rohožce Kutina znečištění Můj táta
Doporučujeme
Server info
Počítadlo: 708 554 894
Odezva: 0.02 s
Vykonaných SQL dotazů: 3
Návštěvnost: TOPlist.cz - školství › Český-jazyk.cz
© 2003-2024 Český-jazyk.cz - program a správa obsahu: Ing. Tomáš Souček, design: Aria-studio.cz Autoři stránek Český-jazyk.cz nezodpovídají za správnost obsahu zde uveřejněných materiálů! Práva na jednotlivé příspěvky vlastní provozovatel serveru Český-jazyk.cz! Publikování nebo další veřejné šíření obsahu serveru Český-jazyk.cz je bez písemného souhlasu provozovatele výslovně zakázáno! Užití výhradně jen pro osobní účely je možné.
Mapy webu Čtenářský deník - Životopisy - Čítanka - Spisovatelé Důležité informace Podmínky používání - Vyloučení odpovědnosti - Nastavení soukromí