Menu
Jak vidí učitele a učitelské povolání student?
Profese učitele prošla v průběhu staletí různými změnami, ale primární úkol je stále stejný, a to obohatit svěřené děti o vzdělání. Ovšem věty, které uvádí Otokar Březina ve svém dopise z roku 1892, můžeme aplikovat i do dnešní doby.
Učitelské povolání není zajisté lehká profese. Musíte žáky zaujmout, mít u nich autoritu a mnohdy je vzdělávat proti jejich vůli. Pokud se nám nevrací žádná odezva od studentů v podobě zájmu o studium, může učitel upadnout do stavu bezradnosti, a pak lze Březinova slova, že "učitelství jest těžký, robotný úřad, vysilující duši, ochromující fantazii, pijící sílu z organismu", považovat za pravdivá. Nebo si dokážete představit den co den vstávat s pocitem, že vaše práce pozbývá účelu a připadáte si zbytečný?
A jak vidí učitele a učitelské povolání student? V dopise je psáno: "Děti přicházející do školy jsou zlé, svéhlavé, bludně vychované bytosti, rafinované, zlomyslné, zhýčkané, zbloudilé, instinktivně nepřátelské a ve velikém procentu úžasně neschopné."
Po přečtení těchto slov každý nabude dojmu, že děti o vzdělání opravdu nemají zájem a úloha učitele v jejich životě není vůbec potřeba.
Ale je zde také spousta faktorů, které toto mohou změnit. Ať už je to věk studenta, obor, který postupem času studuje, probíraná látka či rodina, protože rodiče jsou pro nás vzorem a největšími učiteli života.
Zřejmě až postupem času dojdeme k prozření, že vzdělání je pro nás v životě velmi důležité a že bez něj nenastane náš osobní rozvoj. Také až potom oceníme úlohu učitelů a jejich snahu. Jak přiznává Otokar Březina: "Vracím se po pěti hodinách vyučování fyzicky i duševně vysílen, disgustován, umrtven, zatemněn, tupý, mdlý a sešlý."
Je tedy jasné, že je to práce nelehká a opravdu vyčerpávající, což si my jako studenti nedokážeme představit. Ale i proto bychom měli být našim učitelům a profesorům o to víc vděčni.
Zdroj: mohr55, 30.11.2020
Diskuse ke slohové práci
Jak vidí učitele a učitelské povolání student?
Aktuální pořadí soutěže
- Grully (3,5)
- Jana Lotus (2,5)
Štítky
klostermann groot jáma dařbuján blahopřání radost až do rána Slovácko občan van helsing klapzuba imaginární přítel dynamický popis města neopětovaná láska sophie orel a had neobyčejného řeč postav duma purkyně červený drak školní jídelna stephen show konflikty zimní prázdniny Nepřemožitelný odboj hostovsk spalovaci motor
Doporučujeme
Server info
Počítadlo: 708 559 973
Odezva: 0.04 s
Vykonaných SQL dotazů: 3
Návštěvnost: TOPlist.cz - školství › Český-jazyk.cz
© 2003-2024 Český-jazyk.cz - program a správa obsahu: Ing. Tomáš Souček, design: Aria-studio.cz Autoři stránek Český-jazyk.cz nezodpovídají za správnost obsahu zde uveřejněných materiálů! Práva na jednotlivé příspěvky vlastní provozovatel serveru Český-jazyk.cz! Publikování nebo další veřejné šíření obsahu serveru Český-jazyk.cz je bez písemného souhlasu provozovatele výslovně zakázáno! Užití výhradně jen pro osobní účely je možné.
Mapy webu Čtenářský deník - Životopisy - Čítanka - Spisovatelé Důležité informace Podmínky používání - Vyloučení odpovědnosti - Nastavení soukromí