Menu
Reklama a já
K našemu zamyšlení si pomůžeme starou reklamou na "Corn Flakes". Jistě si všichni vzpomeneme na děj, který začíná sladce spícími dětmi ve svých postelích, jenž právě probudilo křupání oněch zmiňovaných "Corn Flaků" v puse jejich rodičů, kteří, ač právě vstali, jsou ve vynikající náladě, umytí, učesaní, natěšení na celičký den, jež je čeká. Přivolají k sobě své děti, nasypou jim vydatnou dávku těchto kukuřicových dobrot a s neutichajícím nadšením se dávají všichni do jídla. Poté zazní znělka, jak je tento výrobek důležitý pro správný vývin dětí a konec.
Nyní zauvažujeme, co taková reklama může udělat s obyčejnými spotřebiteli. Třeba taková, z dětí nešťastná matka vidí v televizi perfektní rodinku, kde všichni členové rodiny sedí u stolu s neutichající radostí ze života. Tato matka touží po něčem takovém, proto neváhá a koupí dětem "Corn Flaky" s nadějí, že i ona bude obšťastněna svými hodnými dětmi. Chudák matka zažívá zklamání, neboť opak je pravdou. Matka utrpěla citovou újmu a ve Spojených Státech by, s trochou nadsázky, mohla úspěšně zažalovat tuto firmu.
Další "přemítání" bude o situaci, kdy mladý člověk uslyší v této reklamě hlášku: "Vše, co vaše zdraví potřebuje", také si koupí tento lahodný pokrm a s mylným dojmem, že dobrota obsahuje opravdu vše, co zdraví potřebuje, již nebude jíst ovoce, zeleninu a takové potraviny, které obsahují jiné důležité vitamíny a podobně. Chudák mladík do deseti měsíců zemře na nedostatek jódu.
Tyto dvě úvahy byly dosti přehnané, až nereálné, ale v této době je možné vše, proto by lidi měli dát více na svůj, v některých případech cizí, ale věrohodný rozum a ne na reklamy. Ale abychom byli spravedliví, některé reklamy jsou opravdu prospěšné a člověk se jimi může řídit. Jak bychom se bez reklam dozvídali o nových, opravdu lepších výrobcích? Takový člověk na vesnici, odříznutý ode všech lidí, povídající si jen se svou televizí, by nevěděl o možnosti koupi elektrického holícího strojku namísto břitvy, která je nebezpečná sama o sobě, kdyby nebylo reklamy. Bez reklamy by všem stačili jen staré výrobky, protože by ani nevěděli o luxusu těch nových, bez reklamy by člověk nezpohodlněl tak, jak je tomu dnes. Však pohodlí je to, o co se člověk snaží odedávna.
Já osobně reklamy mám docela rád, protože si mohu odskočit třeba na záchod a vše, o co přijdu, bude většinou "obrázek" oné zmiňované rodinky, jejíž členové na nás s nasazením života mávají a chtějí nám povědět, o co přijdeme, jestliže si nekoupíme to, co si koupit máme. A podle mého názoru je tento čas srovnatelný s časem prosezeným na toaletě.
Zdroj: Tomáš Kála, 08.06.2004
Diskuse ke slohové práci
Reklama a já
Aktuální pořadí soutěže
- Grully (3,5)
- Jana Lotus (2,5)
Štítky
Piknik Miss Otis Lituje můj první školní den tvorivost ERBEN+ŠTEDRÝ+DEN stříhali dohola tip dandy bělinka a růženka hřiště kovář škola vzala pokusy na lidech ráno na pobřeží jan jílek satan gymnázium menandra youtuber biologie satiry nelson epika Májové výkriky cesta domu Životní úroveň oteplování er-formě Pygmalion rozbor štěstí na dosah
Doporučujeme
Server info
Počítadlo: 708 553 092
Odezva: 0.02 s
Vykonaných SQL dotazů: 3
Návštěvnost: TOPlist.cz - školství › Český-jazyk.cz
© 2003-2024 Český-jazyk.cz - program a správa obsahu: Ing. Tomáš Souček, design: Aria-studio.cz Autoři stránek Český-jazyk.cz nezodpovídají za správnost obsahu zde uveřejněných materiálů! Práva na jednotlivé příspěvky vlastní provozovatel serveru Český-jazyk.cz! Publikování nebo další veřejné šíření obsahu serveru Český-jazyk.cz je bez písemného souhlasu provozovatele výslovně zakázáno! Užití výhradně jen pro osobní účely je možné.
Mapy webu Čtenářský deník - Životopisy - Čítanka - Spisovatelé Důležité informace Podmínky používání - Vyloučení odpovědnosti - Nastavení soukromí