ČESKÝ JAZYK Literatura aneb studentský underground - čtenářský deník, životopisy, čítanka, slohové práce, slovníček pojmů - www.cesky-jazyk.czwww.cjl.cz | www.literka.cz Publikování nebo další veřejné šíření obsahu serveru Český-jazyk.cz je bez písemného souhlasu provozovatele výslovně zakázáno! Užití výhradně jen pro osobní účely je možné.



Menu

­­­­
Hodnocení práce slohovky

Aktuální známka: 1.56
Hodnoceno: 560x Prosím, ohodnoť práci

Reklama a její vliv na nás

  • úvaha, příp. fejeton

Reklama je všude kolem nás. Ať už se koukáme na televizi, posloucháme rádio nebo si čteme noviny. I ti největší odpůrci reklam, kteří přepínají z jednoho televizního kanálu na druhý pokaždé, když zazní znělka reklamních spotů, se nevyhnou tomu, aby neznali alespoň jeden prací prostředek, který je mnohem lepší než "běžné prací prostředky" nebo jogurt, který je více smetanový než ty ostatní. Jak moc nás mohou reklamy v našem životě vlastně ovlivnit?

Zvládne se člověk orientovat v nepřeberném množství těch nejlepších výrobků? Vždyť každý je ten nejlepší, nejlevnější, nejlahodnější, nejšetrnější, nejzdravější a samozřejmě nejkvalitnější. Skutečně potřebujeme užívat krém s koenzymem Q10, snídat jogurt s probiotickou kulturou Bifidus ActiRegularis a mýt se mýdlem, které má kyselost pH 5,5? Reklamy nám určují, jak bychom se měli oblékat, kterým autem bychom měli vozit své děti do školy, jakou vůní máme přitahovat protějšky, které bance máme svěřit své finance... Přiznejme si, že kdybychom si měli v obchodě vybrat mezi dvěma výrobky, například čokoládami Milka a Zora, většina z nás by si vybrala o pár korun dražší Milku, protože ji známe z reklamy jako čokoládu, jež "nás láká svou jemností a je tou nejlepší, kterou můžeme mít."

Reklamy přesvědčují děti, že pokud budou užívat produkty té či oné firmy, budou zaručeně "IN" a "COOL". A to samozřejmě každé dítě chce. Spousta rodičů ovšem nemá finance na to, aby kupovala svým ratolestem všechny tyto výrobky. A tak místo coly a brambůrků svačí "outsider" namazaný chléb od maminky a pije čaj. A stává se tak bohužel u vrstevníků terčem posměchu.

Dívky, věřící každému slovu a každé vyretušované fotografii v časopise, se chtějí podobat všem těm modelkám v reklamách na luxusní značky parfémů a kosmetiky. A nemalá část z nich později bojuje s anorexií a jediným jejich přáním je přibrat nějaké to kilo navíc.
A co jejich matky, které si mažou na obličej denně tuny chemikálií pod názvem "pleťový krém", polykají spousty prášků s očekáváním, že za pár dní budou jejich těla pevnější a bez celulitidy? Ženy, které doufají, že budou vypadat stejně jako celebrity, jež denně vídají v televizi nebo v časopisech? Samozřejmě, že se očekávaných výsledků nedočkají a jejich sebevědomí pomalu klesá. Čím víc jim reklama ukazuje hezké ženy, tím víc nesnáší svůj obraz v zrcadle.

Všimněme si taky, kolik billboardů je umístěno jen podél nejfrekventovanější české dálnice. Opravdu je nezbytné odpoutávat pozornost řidičů od řízení? Je skutečně nutné sdělovat jim, že firma XY je novinkou na českém trhu za cenu toho, že se stane dopravní nehoda? Myslím, že na českých silnicích denně umírá mnoho lidských životů...

Vtíravých reklam, které vám nedovolí v klidu sledovat váš oblíbený film v televizi nebo dočíst článek v časopise, je mnoho. V poslední době se dokonce zvažuje, že bychom reklamy nalezli i v knihách. Skutečně nemá člověk možnost jim uniknout? Můžeme jen doufat, že za pár let nenalezneme billboardy také podél turistických tras někde v přírodě - v místech, kam se člověk utíká schovat před dnešním uspěchaným světem...

Vytisknout (Ctrl+P) Stáhnout v PDF

Zdroj: ,

   
­­­­

Diskuse ke slohové práci
Reklama a její vliv na nás







Mapy webu Čtenářský deník - Životopisy - Čítanka - Spisovatelé Důležité informace Podmínky používání - Vyloučení odpovědnosti - Nastavení soukromí


Ověřovací kód Opište kód z obrázku (jiný kód ↑)