Menu
Ideální učitel
Nějak přesněji specifikovat ideálního učitele asi není možné, neboť se názor každého studenta liší. Dále určitě záleží, jestli se má jednat o ideál učitele na základní škole (a zde zase záleží, zdali jde o kantora na prvním či druhém stupni), nebo učitele na škole střední. Vzhledem k tomu že už jsem středoškolák, pokusím se popsat svůj ideál středoškolského kantora.
Ideální učitel na SŠ by tedy měl od započetí středního vzdělání studenta vést k větší samostatnosti, které se na základní škole moc nenaučí, ale také k větší zodpovědnosti.
Nároky na žáka by ovšem měl postupně zvyšovat. Neměl by po studentovi, jenž se teprve rozkoukává po přechodu ze základní školy, kde se téměř nepotřeboval do školy připravovat a hodina se řídila podle nejslabšího článku třídy, ihned požadovat, aby se naučil na první souhrnnou písemku z látky ze tří hodin, na kterou by se na základní škole učil dva týdny.
To stejné platí i o tom, že učitel, co učí jak na osmileté části gymnázia, tak na té čtyřleté, by neměl mít stejné požadavky na primány jako na studenty prvního ročníku SŠ.
Učitel by také měl chápat, že ne každý se chce později zabývat a živit zrovna jeho předmětem, a měl by se tomu přizpůsobit. Samozřejmě základy každého předmětu student znát musí, ale abych použil příkladu, požadovat plošně po všech studentech perfektní znalost problému genetiky je podle mě nesmysl. Ano, student by měl vědět, co je to DNA a k čemu je RNA a podobně, ale chtít po něm výpočty toho, který gen rodiče se projeví u potomka a který ne, navíc zadaný výrazy typu "recesivní homozygot", je asi ztráta času. Pokud už je toto opravdu nutné vyučovat jako základní znalosti celou všeobecně zaměřenou třídu, tak snad až v pozdějších ročnících. Nikoliv však v prvních ročnících osmiletého gymnázia, kdy ještě student prochází základním vzděláním.
Dále by se kantor neměl stavět do role příliš autoritativní, kdy je jakýmsi "vládcem" studenta. To potom vede k přirozenému odporu žáka nejen k tomuto učiteli, ale také k celému předmětu.
Na druhou stranu ale nesmí být až moc tolerantní, to v konečném důsledku vede k tomu samému, poněvadž například po změně učitele nebo školy nebude student zvládat daný předmět, neboť mu budou chybět znalosti, které mu tolerantní učitel nepředal, protože výuku nezvládl.
Učitelů splňujících mé požadavky několik je, ale bohužel některé předměty jsem nucen se učit pod taktovkou výše popsaných nevyhovujících učitelů, a to jak svojí autoritativností, tak svojí přehnanou tolerancí.
Zdroj: ToKro, 04.12.2012
Diskuse ke slohové práci
Ideální učitel
Aktuální pořadí soutěže
- Jana Lotus (1,5)
- Grully (1,5)
Štítky
rkz katarze šťastný princ franková skleněný zvěřinec teenager milenci na jednu noc Děsivé dějiny Adam stvořitel chrakteristika Na vln william saroyan spalovaci motory tajný dokument mamka Hobby diskotéka časomíra berenika A.C.Clarke druhy zájmen sobecky Společenstvo Prstenu teorie literatury špatný den mobilní telefony petr a lucie rozbor Rizika populismu ech SONETY SAMOTÁŘE
Doporučujeme
Server info
Počítadlo: 707 959 436
Odezva: 0.04 s
Vykonaných SQL dotazů: 3
Návštěvnost: TOPlist.cz - školství › Český-jazyk.cz
© 2003-2024 Český-jazyk.cz - program a správa obsahu: Ing. Tomáš Souček, design: Aria-studio.cz Autoři stránek Český-jazyk.cz nezodpovídají za správnost obsahu zde uveřejněných materiálů! Práva na jednotlivé příspěvky vlastní provozovatel serveru Český-jazyk.cz! Publikování nebo další veřejné šíření obsahu serveru Český-jazyk.cz je bez písemného souhlasu provozovatele výslovně zakázáno! Užití výhradně jen pro osobní účely je možné.
Mapy webu Čtenářský deník - Životopisy - Čítanka - Spisovatelé Důležité informace Podmínky používání - Vyloučení odpovědnosti - Nastavení soukromí