Menu
Vztah žáka a učitele
Podle mého názoru prochází škola (školství, výuka) většími, či menšími změnami nebo úpravami podle toho, jak se mění a vyvíjí společnost.
Na základní škole mi občas působil problémy vztah s některými vyučujícími. V období 8. a 9. třídy jsem cítil potřebu většího vnímání nebo snad pochopení ze strany některých učitelů. Je to období puberty, kdy žáci už chtějí být bráni jako dospělí, mají řadu problémů, snaží se vyniknout ať už v pozitivním, či negativním jednání. Z toho pak plynou výborné, nebo naopak nedostatečné výsledky práce a někdy i problémy s chováním.
Zastávám názor, že mezi učitelem a žákem by měl být, pokud možno, kamarádský vztah spojený ze strany žáka s uznáním autority učitele, s respektováním jeho profesních znalostí a s uvědomováním si, že učitel chce předávat své vědomosti a zkušenosti a že není jen přísným kazatelem.
Na střední škole už jsem poznal vstřícný přístup učitelů, hodně se změnil vztah učitel-žák. Kladně hodnotím možnost více se ptát nebo diskutovat o problémech. Myslím, že středoškolák je už v dnešní době na dobré škole brán jako učitelův partner, jenž od svého učitele může hodně získat, pokud získat chce.
I na střední škole ještě dochází k problémům, ke střetům i k nekázni. Žák ještě není uvědomělým studentem, občas vybočí a jedná až neuvěřitelně, někdy ze snahy vyniknout, někdy z pouhé recese. Sem například patří i zbytečně nesmyslné natáčení učitele na mobil. Může být sice jen nevinnou chvilkovou zábavou pro žáky, ale při vytržení některých slov učitele z kontextu může vyústit až v určitý způsob šikany učitele, zvláště pokud má za cíl učitele zesměšnit.
Dnešní škola určitě dává studentům široké možnosti, jak si připravit dobré postavení ve společnosti. Žák není jen pasivním posluchačem, učitel není jen přednášejícím. Učitel by měl být připravený sdělovat, vysvětlovat a pomáhat, protože má zkušenosti a znalosti, ale žák musí respektovat autoritu a snažit se spolupracovat.
Za základ úspěchu považuji vzájemný respekt mezi učitelem a žákem, partnerství, spolupráci a ze strany studentů soustavnou přípravu ke studiu a plnění vzdělávacích programů.
Zdroj: Příba, 02.05.2011
Diskuse ke slohové práci
Vztah žáka a učitele
Aktuální pořadí soutěže
- Jana Lotus (1,5)
- Grully (1,5)
Štítky
rkz katarze šťastný princ franková skleněný zvěřinec teenager milenci na jednu noc Děsivé dějiny Adam stvořitel chrakteristika Na vln william saroyan spalovaci motory tajný dokument mamka Hobby diskotéka časomíra berenika A.C.Clarke druhy zájmen sobecky Společenstvo Prstenu teorie literatury špatný den mobilní telefony petr a lucie rozbor Rizika populismu ech SONETY SAMOTÁŘE
Doporučujeme
Server info
Počítadlo: 707 959 436
Odezva: 0.04 s
Vykonaných SQL dotazů: 3
Návštěvnost: TOPlist.cz - školství › Český-jazyk.cz
© 2003-2024 Český-jazyk.cz - program a správa obsahu: Ing. Tomáš Souček, design: Aria-studio.cz Autoři stránek Český-jazyk.cz nezodpovídají za správnost obsahu zde uveřejněných materiálů! Práva na jednotlivé příspěvky vlastní provozovatel serveru Český-jazyk.cz! Publikování nebo další veřejné šíření obsahu serveru Český-jazyk.cz je bez písemného souhlasu provozovatele výslovně zakázáno! Užití výhradně jen pro osobní účely je možné.
Mapy webu Čtenářský deník - Životopisy - Čítanka - Spisovatelé Důležité informace Podmínky používání - Vyloučení odpovědnosti - Nastavení soukromí